Thursday, February 28, 2013

nasi beriani


Hari ini jika di ikutkan hati memang malas nak masuk dapur tapi di sebablan permintaan anak eeemmm lemah  juga di buatnya. Hari ini saya kurang bertenaga di sebabkan virus selsema ...badan terasa lemah sangat. Apapun bila teringat anak nak makan nasi beriani....kumpulkan tenaga untuk siapkan.
Masak dalam saiz kecil kira ok lah jaga manakala bahan hampir kesemuanya telah tersedia di cuci...Alhamdulilah akhirnya siap juga. 
Jika di ikutkan mood memang tak ada mood memasak langsung hehe tak ceria lah lauk pun nampak camtu juga kan...

Lauk ayam masak merah ...dalam periuk ...arinie tak ada posing posing..dah.

Cerita pasal birthday saya eemmm dua hari yang lalu....kek saya pun tak ceria tahun ini asal jadi je .mungkin sebab lemah dan lenguh badan bila selsema dan batuk pada waktu yang sama. Hendak mendeko pun rasa tidak bermaya..insyallah bila sembuh nanti kita buat lain walaupun dah berlalu apapun hari itu kita buat untuk kami bertiga saja. Hujung minggu ini bila adik beradik berkumpul boleh lah buat lain...itupun jika sihat sepenuhnya....Insyallah.

Kek coklat pisang dan hazelnut di hiasi dengan kerim segar serta kepingan pisang pada setiap lapisan. Sedap dan comot. Inilah kek yang paling comot seperti tuan nya hari ini.



No comments: