Tuesday, February 12, 2013

bread bowl & egg n cheese


Makan makan di kala petang. Bila hari mendung maka perut pun terasa lapar. Bila lapar mulalah fikir nak makan apa... Cari apa saja di dalam pantry. 
Roti  atau maggi segera....mmmph roti lah sebab hari ini tak sentuh roti lagi. So roti bakar yang ada telor.
Haaa tukar paten sikit dan penampilan baru lah rasa macam makan kat cafe aje walaupun kat rumah kan. Kena ada style gitu..



Terhasil lah roti berbentuk mangkok camnie. Sebenarnya saya gunakan sekeping roti dan saya tekan kan pada acuan tart jenis bulat. 
Setelah di tekan sedikit biarkan melengkung...saya lapiskan dengan hirisan cheese (slice cheese ).
Pecahkan sebiji telur dan taburkan serbuk lada hitam sebelum di masukan kedalam oven .
Bakar pada suhu 170 selama 8 min. Setelah masak saya taburkan cincangan herba thyme jika suka la.
Hasilnya hehe macam makan kat cafe kan nampak cun dan sedap.
Apapun hari ini kerja dah beres semua telah kenyang dan saya boleh luangkan masa saya depan lappy...haha
 


No comments: