Sunday, February 17, 2013

buah melaka dan aktiviti semasa

Kuih kesukaan dalam bulan puasa. Walaupun tak puasa sedap kan bila makan time petang dengan secawan teh kurang manis laaa sebab buah nie dah cukup manis.
Warna saya lupa letak hanya sedikit hijau dari air pandan saja jadi tak berani terang dan menawan. 
Apapun memang sedap walaupun pudar hehe

Resepinya saya tak letak lah sebab dah berkali kali membuatnya . Kelmarin saya sangat busy sebab buat busy menghadiri kelas pastry eemmm sebabnya saya nak ajak kawan saya berjinak jinak dengan dunia masakan. Hehe apapun saya berjaya membawa dia kearah satu bidang baru buat akak Norshidah.
Lepas nie dia nak belajar buat pasta bakar pulak hehe ...Alhamdulilah.






2 comments:

Cida de' Nuanza said...

sedapnya buah melaka...
sy pun selalu buat time puasa je... padahal bila2 pun leh mkn sebenarnya kan.. :-)

salam kenalan...

Noor Yusoff said...

cida....betul tu bila bulan puasa teringat kan kuih nie...sebenarnya kuih nie masuk dalam mulut...sejuk tekak haha