Tuesday, April 2, 2013

thin crust tuna pizza


Petang semalam cuaca sangat panas. Harap musim panas yang membahang nie akan beralih pada sederhana sebab ramai dah deman panas sebab cuaca yang di catat paling tinggi ketika ini. 
Ya Allah sejuk kan lah bumi Malaysia ini dari panas membahang dari awal pagi hingga lah ke petang hari. Mandi pun dah tak perlu guna heater sebab air yang keluar pun dah suam suam .

Berbalik pada kisah minum petang....setelah selesai pizza di masak..tiba tiba berdentum dentum kilat di langit menandakan hari nak hujan. Kadangkala bunyi saja yang kuat tapi hujan turun di tempat lain.
Tapi kali ini dalam panas angin menderu dengan kuat...habis kain di ampaian terbang....tapi ok sebab ada sepit. Cepat cepat mencapai bakul terus ambil kain .
So petang semalam kami makan di meja dalam rumah saja tak dapatlah bersantai di luar . Saya suka minum teh di luar ....meja luar sebab dapat melihat kanak kanak bermain di padang dan melihat pokok bunga yang sedang berkembang hehe.

 
Pizza ini saya guna kan doh asas pizza..dengan mencampurkan sedikit herba rosemarry yang di cincang halus serta serbuk bawang putih.
Tidak mengunakan sos tomato tapi saya buatkan sedikit sos putih untuk di sapu pada base roti. 
Setelah lapis dengan sos putih barulah di sapu dengan isi tuna bercampur mayonis dan lada hitam dan juga sedikit garam serta oregano. Taburkan mozarella cheese dan sedikit permesan ....bakar. 


1 comment:

JaSSNaNi said...

hishh.. dah lama tak wat pizza ni.. bila la nak beli cheese..