Tuesday, June 12, 2012

Roti Pandan


Selamat pagi selasa...alhamdulilah petang semalam walaupun masih pening kepala tapi sempat juga menyiapkan makan petang roti bun pandan. Saya buat kosong saja untuk di cicah dengan air kopi atau teh panas di petang hari. Mulanya terasa nak makan roti jala,....hehe kena cancel insyallah hari lain lah pulak.
Buat roti gini senang saja setelah di uli dan kembang dan bakar....siap untuk di jamah.

Saya masih mengunakan resepi roti asas dan resepinya boleh di dapati dari entry terdahulu ...cuma saya tambahkan sedikit paste pandan ke dalam adunan sebelum menekan mode doh.. sewaktu membakar harum seluruh dapur dengan haruman pandan yang wangi. 
Tak sangka pulak bun pandan sekejap saja dah habis ....petang nanti agaknya nak kena ulang lagi ke....!


5 comments:

rahel said...

canteknya kaler roti pandan yg belum dibakar tu..

Gee® said...

waaa...menggoda laaa.... buat minum petang dgn teh-o panas sedap ni kan Rahel....

Juwita Jamaludin said...

Roti pandan sedapnya tambah kalau dalam ada kelapa sedap je.. hihihi.. cantik sangat gambar selepas dan sebelum tu

Shahriah Abdullah Novelis said...

Best ni.. nampak sweet aje warnanya.. baunya tentu haruuummmmmmm

CitarasaKu said...

salam buat kawan kawan semua...Rahel,Gee,Juwita dan Shahriah...hehe tuan rumah berasa suka hati hari ini dapat makan roti lagi pagi nie tapi bukan bun pandan tu sebab dah habis dah. Kita makan roti lain pulak. Juwita...nanti kita try letak kelapa pulak...tak sabar nak rasa camana ye.