Monday, June 25, 2012

JJCM Bandar Perda

  
 <>
<>
 
<><>


Berjalan jalan di hujung minggu serta melawat Mak Ngah Rokiah yang sedang menjalani rawatan kimo.
Dah dua minggu bercadang nak melawat nya di hospital tapi tak kesampaian. Kelmarin dan kebetulan pulak mak ngah telah pun keluar dari wad dan berehat di rumah sementara menunggu app seterusnya.
Sampai di kawasan Bandar Perda kami pun mencari kedai makan sebelum ke rumah mereka untuk makan tengahari walaupun agak lewat.
Ternampaklah satu kedai Arab rasanya baru saja di buka sebab sebelum ini lokasi tersebut agak kosong. Yang ada di situ adalah restoran Kapitan saja.  Nampak macam kelainan juga dan kami pun masuk untuk makan di situ. Dikala itu kelihatan beberapa pelanggan yang terdiri dari bangsa asing...mungkin dari Timur .

<>
 



Suasana dalam kedai dengan tona warna yang agak ceria serta bercirikan timur tengah. Menu pun boleh tahan harganya.
Nak cakap mahal pun tidak juga ...agak berpatutan.
Setelah pilih menu ....pelayan memberitahu sepinggan nasi jika di makan sorang memang tidak terhabis sebab banyak dan dia sarankan untuk kami bertiga mengambil set dulang setengah kilo....hentam lah.
Tapi sewaktu hidangan sampai terkejut juga...alahai menimbun nasi bersama ayam ..itu baru setengah kilo. Jika setiap orang pesan satu...memang boleh pengsan nak habiskan .
 

Lamb kebab nie Hb order. Saya tidak makan lamb ...apapun mereka cakap sedap sangat. 
Sos ini agak pedas...dan sedikit masam.

Ini pulak jenis berkuah....tak pasti juga nama dia...dalam kuah nie terdapat bendi serta kekacang lain. Nak cakap macam kuah dhall...tidak juga.

Sebahagian dari nasi yang banyak tu dan air delima yang sedap.




No comments: