Saturday, June 9, 2012

Pizza


Hari ini dah adalah hari terakhir cuti sekolah di Kedah. Dan hari ini juga ada kenduri family adik ipar yang tinggal di Pengkalan Hulu. Sedih nya sebab kita tak dapat menghadiri majlis ini di sebabkan Hb tidak dapat offday seperti yang di harapkan.
Di samping ini ada dua acara lagi yang tertangguh...melawat anak saudara di HPP yang terlantar di wad  dan melawat ibu saudara yang menghadapi kanser rahim walaupun telah di buang tapi ianya telah merebak. Sejauhmana saya pun tak pasti lagi...insyallah saya dapat menitip sedikit waktu melawat mereka.
Kadangkala saya ingin pergi sendiri tanpa Hb tapi selalunya Hb tak izin ...tanpa kebenaran saya tidak dapat melawat atau keluar rumah. Suami tak izin bukan dia tak suka...dia takut bila saya keluar berseorangan risiko kejadian yang tidak di ingini terjadi.-- jadi bila hendak kemana saja...kami pasti bersama cuma masa saja yang menghadkan sebab kebanyakan masa Hb bertugas.
Kadangkala pekara pekara kecil seperti ini di salah ertikan oleh saudara yang lain. Mereka berpendapat saya tidak suka pada majlis atau membuat lawatan . Harap saudara mara saya faham akan situasi ini.


Pizza ini saya buat semalam sebagai hidangan makan malam dengan sup. Saya masih mengunakan resepi terdahulu cuma toppingnya saja yang berubah.
Kali ini saya mengantikan dengan cendawan yang di hiris nipis dan sosej dan daun basil segar di samping sebungkus parutan cheese mozzarella dan setengah bungkus cheese parmesan. Saya suka cheese yang agak banyak untuk pizza. Selama yang saya buat pizza saya belum pernah lagi buat pizza yang crusty teringin juga nak makan jenis nie....macam pizza Domino . Bila pulak ye...nanti kena jalan rumah kengkawan yang mana dah buat atau goggle sana sini aaahhh.


1 comment:

Shahriah Abdullah Novelis said...

Pizza pulak?? hadoii kecur manjang tengah malam pulak tu hehehe