Wednesday, June 20, 2012

Chocolate cuppies


Selamat pagi rabu buat rakan bloggers semua. Kelmarin tiada entry masakan sebab saya sibuk buat cupcake seawal pagi. Letih tak terkata..hehe. Yang ini untuk saya makan dua biji lebihan cream yang comot.
My yonyon nak bawa untuk sekolahnya . Katanya kengkawan dia nak makan cake...mulanya suruh kita buat sebijik kek saja ...tapi dalam kelas ada 40 orang. Jika sebiji kek mestilah tak cukup nanti berebut pulak silap silap nanti icing berterabur kena baju.  Jadi saya cakap ..mama buat cupcake mahu tak....dia cakap takmau susahkan mama jika buat cupcake nanti berkotak kotak bawa sekolah.
Akhirnya kita buat keputusan emmm buatlah untuk kengkawan dia makan dgn guru kelas sempena hari ...Penyayang ..entah tapi tak pasti sebab kita dengar camtu saja.  Mereka nak celebrate dengan guru dan student lain pun bawa jenis makanan lain .


Saya buat satu perisa vanilla dan coklat saja. Dalam cream tak letak apapun cuma hiasan saja. Dalam kek coklat tu saya buatkan lubang dan letakan sedikit coklat cair dan tutup dan letakan cream dan hias simple.
Alhamdulilah sempat saya siapkan kesemua dan masukan dalam kotak dengan sempurna. Nampak dia happy saja pergi sekolah tadi pagi membawa empat kotak besar ....Hari ini nak masak apa lah untuk lunch nanti......


4 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

rajennya mama...untung anak2 dpt mkn cc yg cantik ni.

Love2cook Malaysia said...

Beautiful cuppies..gonna grab all them together with the vanilla cuppies. Haha..apa khabar dear?

Shahriah Abdullah Novelis said...

Simple macam ni pun sedap dapat secawan cc tu dah hilang kecur ni..:))

Ayam said...

Azatie >> bila anak sendiri request tak larat pun cuba gak.

Love>> Sorry dear..i really miss your cooking series hehe will drop soon at ur place. Miss you....hehe

Shahriah >> bila kita kena buat banyak deko pun dah tak tentu arah...letihnya..pasal anak kita buat juga...