Tuesday, February 28, 2012

Roti Jala & gu;ai Daging cincang


Makanan petang tadi sampai lah ke makan malam. Bila makan makanan berat memang lah kenyang dan tak perlu nak prepare dinner. Masing masing dah kenyang kita pun boleh rest.
Lagipun si Yonyon kurang sihat pagi tadi di sebabkan kelmarin di sekolah dia semua penuntut mendapat suntikan vaksin...bangun pagi tadi lengan dia terasa berat untuk bergerak dan terasa panas badan. So kira dia tuang sekolah lah pagi tadi. Tapi kita dah pun prepare surat tidak hadirh satu hadir untuk di berikan pada guru kelas. 

Berbalik pada roti jala nie memang lama juga lah kita tidak buat tiba tiba mood datang setelah kita rasa sayang semua orang hari ini tak ada selera nak makan nasi..maka gulai daging satu periuk ridak terusik.
Itulah timbul idea untuk membuat roti jala nie. Memandangkan semua bahan ada maka kerja membuat nya menjadi lah.




3 comments:

blogresipi.com said...

Salam kak Noor,
Bila tengok roti jala akak ni teringin le pulak. Kat rumah ni kalau buat roti jala kena buat kari jugak, tp kari kamben. hehehe :)

CT Delima said...

As'salam Noor

lama juga ct tak menebar jala kat dapur, kalau menebar kena buat kuah asinglah jawabnya. kari untuk anak2 dan suami, ct pulak buatlah rendang atau sambal cair2 gitu. ct ni tak makan kari jadi tu yang jarang buat roti jala ni ...hehehe

Ayam said...

Jian >> kari kambing sedap tu...saya tak berapa pandai masak kambing .

Ct...sejak ada botol ajaib nie...lajin lah sikit...jika dulu acuan tu tak mudah nak handle...berterabur.