Saturday, February 25, 2012

Vanilla cuppies with strawberry cream


Petang ini kami tidak kemana mana sebab kengkawan anak datang ke rumah buat kerja sekolah. Jadi jadual untuk keluar ke rumah emak tertangguh. Insyallah esuk lusa jika izin kami akan melawat abah dan emak.  Dan untuk hidangan petang sabtu nie saya buat kan setengah doh pastri karipap bersama inti kentang yang telah di rebus awal pagi. Mulanya rebus kentang untuk di buat bingka kemboja...tapi last minit kengkawan anak tak suka pulak kuih begini jadi saya tukarkan jadi inti karipap dan di tambah dengan hirisan isi ayam dan daun sup.


Inilah saya sajikan sebagai minum petang bersama dengan cuppies vanilla berkrim strawberry. Saya gunakan krim susu yang di pukul kental bersama dengan puree buah strawberry dan sedikit jem strawberry untuk hasil warna kemerahan dan gula icing .( saya kurangkan gula agak agak saja ) Bahagian atas letak saja buah strawberry  dan manik biru laut. 




No comments: