Sunday, November 18, 2012

pratha telur


Selamat tengahari ini adalah menu breakfast tadi. Hari ini saya recycle roti pratha yang di beli semalam.
Sayang dan membazir jika kita buang umpama kita buang duit saja. Jadi lebihan semalam adalah tiga keping roti yang tidak terusik langsung dari di biarkan kering saya masukan kedalam peti doreman la.
Bila di keluarkan dari peti...roti masih elok dan segar maka saya pecahkan telur 3 biji tambahkan sedikit garam ,lada putih dan cincangan daun bawang/sadri atau ketumbar.
Panaskan kuali non-stick dengan sedikit minyak ...letakan sekeping roti kacau balik kan sehingga sedikit garing ( saya suka crispy) Jika tak hendak skip step nie ye.
Dengan sedikit minyak masukan sedikit bancuhan telur biarkan beberapa saat dan letakan roti , biarkan sebentar agak telor dan melekat balikan roti . Tuang pada sebelah lagi seperti berikut. (letak sebanyak mana telur yang kita suka....) Hidangkan dengan kuah dhall atau jika nak sedap lagi ada sambal tumis ummmmp gerenti tak cukup sekeping .
 



1 comment:

HomeKreation said...

Salam Noor cayang. Along pun buat paratha gak pagi ni tapi uli sendiri. Malas nak snap gambo, mood kureng sikit skrg ni. Good idea recycle semula camni kan.