Tuesday, November 6, 2012

lempeng kelapa


Assalamualaikum....alhamdulilah di pagi yang sejuk ini perut mngemang terasa lapar sangat . Setelah subuh kita dah siap sediakan lempeng kelapa yummy nie. Selalu makan bermacam versi roti sesekali dapat makan versi zaman kanak kanak ummmph memang sedap tapi tak lah sama macam ibunda sendiri yang masak.
Arwah ibu selalu menyediakan kami adik beradik makan lempeng kelapa, pisang dan juga ubi kentang yang di rebus dan di lenyek . Bila makan makanan gini teringat pada Arwah Ibunda. Insyallah pada 11 Hb ini kami adik beradik akan membuat kenduri Tahlil yang ke 44 hari .

Lempeng ini sedap di makan dengan kari semalam ataupun di cicah dengan sambal tumis memang sedap gila...hehe. Apapun zaman sekarang benda bnda macam nie telah di perbaharui ...moden kan so kita boleh letak apa saja inti yang kita suka dan gulungkan dalam porsi kecil nampak menawan kan. Tapi oleh sebab di pagi hari tak sempat dah nak berposing gambar sebab kelaparan serta kesuntukan mengejar masa untuk di hidangkan pada Hb dan anak kesekolah maupun keluar berkerja.

Resepi ...saya rasa tak payah kot...sebab semua orang tahu kan. Lainlah jika kita letak bahan lain.....
 


5 comments:

Bicara Kak Noor said...

salam Noor
sama lah nama kita tapi ni kak Noor lah, sedap lempeng tu mmg fav akak jugak cicah kari besttt

JaSSNaNi said...

assalamualaikum... salam kenal.. saya follow ye.. :)
sedapnya lempeng kelapa.. :) lagi2 cicah kari..

rahel said...

Sedap lempeng kelapa ni...wangi....

Qasey Honey said...

lempeng makanan zaman berzaman ni mmg terbaekkk...

Noor Yusoff said...

>>>salam KakNoor hehe nama kita serupa..saya pun suka jenjalan kat blog akak..best sangat.

>>>>Jasnani...terima kasih kerana sudi melawat blog saya yang sederhana.

Rahel >> msksnsn psgi kat sabah yang paling best tu apa namanya.

Qasey >> betul tu nie lah makanan tradisional melayu kan.