Friday, November 30, 2012

roti telur saja...


As salam...entry har i ini agak terlewat untuk bercerita mengenai sarapan pagi tadi. Hehe apapun kita nak letak juga untuk catatan hari ini dalam sejarah.
Kadangkala bila kebosanan datang melanda kita kena ubah sikit penampilan makanan agar saya tidak mudah jemu walaupun ianya hanya sekeping roti biasa saja. 
Haha keadaan inilah yang membuat saya selalu nak jadikan breakfast saya yang kurang sedap menjadi sedap disebabkan tiap tiap pagi menjamah roti. Kadangkala my Yonyon pun bosan juga asyik dengan style yang sama .

Roti nie saya sapu dengan sedikit butter dan bakar sekejap. Sekeping roti saya tekap kan dengan acuan donat size sedang.
Lapiskan sekeping cheese di antara dua keping roti dan pecahkan telur pada bahagian bulat. Bakar sehingga telur agak masak atau ikut kesukaan. Boleh lah di tabur dengan sedikit lada sulah dan garam ....tapi saya tak letak sebab cheese tu dah cukup masin. 


1 comment:

Norzie hany said...

Best idea....boleh cuba ni.