Wednesday, November 7, 2012

Kari udang & nenas


Waa ceria warna kari hari ini. Nampak macam pedas sangat...tapi tak lah pedas macam sambal . Mungkin sebab bertukar serbuk kari dari kebiasaan yang di guna.  
Walaubagaimanapun alhamdulilah serbuk kari ini ...cap Tarbus susah nak cari di kedah . Jika nak cuba kena beli rempah kari nie di kawasan Penang. Jika ada pun hanya di kedai mamak style lama saja yang masih jual tapi sangat susah di dapati tau. 
So jika kita ke Penang kat kawasan rumah lama saya dulu pasti saya beli banyak buat stok. Emmm kat kawasan Datuk Kramat, Ayer Itam, Gelugor jika kat Bayan Baru tu saya tak berapa pasti .




2 comments:

Qasey Honey said...

tgk saje dh tau akan kesedapannya tu...jd lapo la pulakkk...

Noor Yusoff said...

qasey >>> hehe agak sedap juga selalu kita buat ada pisang saja tapi resepi nie ada buah blueberry rasanya masam manis lah.