Thursday, April 5, 2012

Daging masak merah


Baru hari ini terasa nak kemang ada saja.as kini blog sebab bila virus M datang melanda....habislah semua kerja tak menjadi. Tapi hari ini di sebabkan cuaca di luar mendung menanti hujan daripada nonton tv lebih baik buat sesuatu. Apapun hari dah petang pun.  Hari ini kita tak buat kuih muih untuk minum petang sebab hari ini ada pasar malam kita nak rembat saja nasi kerabu yang di jual di situ...so dapurku waktu malam nanti boleh di cuci rapi dan tersusun untuk esuk hari. Waaa....tapi kerja lain sedang menanti.
Apapun inilah hidangan waktu lunch tadi. Kita masak simple saja untuk kami bertiga. daging masak merah, gulai udang dengan kacang panjang dan sayur kubis berbola ayam. Tak ada ikan sebab kita tak ke kedai hari ni so pakai masak apa yang ada.





4 comments:

Chah said...

Ni bkn menu simple, ni bisa buatkan ai pengsan! meleleh weh!!

Mamasya said...

Salam k.Noor.samalah ada hidang lauk udang.sebut pasar malam teringat... masa rumah di Melaka, hari pasar mlm mmg tak miss pergi cari kuih dll..

Ayam said...

chah >...hehe dua tiga jenis saja...

Mamasya> pasar malam selalunya kak suka beli ulam ulaman dan nasi kerabu terangganu...sedap sebab akak tak pandai masak nie...hihi

blogresipi.com said...

Saya paling suka daging masak merah. Kalau ada lauk ni, bertambah tambah la makan nasiknya. hehe