Friday, April 6, 2012

Buah Melaka


Teringat pulak di petang hari terasa nak makan buah melaka. Jarang kita buat kuih nie kalau buat pun time bulan puasa saja. Sejuk tekak bila makan kuih muih jenis begini. Tapi awas juga nampak comel cute tapi untuk anak kecil kena lah awasi sebab mudah tercekik.
Setelah siap saya sejukan dahulu sebelum di makan...baru sedapkan. Saya dan hb saja yang suka makan kuih nie ...my yonyon tak begitu menyukainya.

Hmmm hari ini cuaca agak mendung tapi tidak hujan seperti semalam. Aktiviti terbatas di dalam rumah saja ...hendak keluar terasa sangat malas lagipun Yonyon ada kelas tambahan waktu malam. 
Resepi saya tak letak sebab senang sangat kan.......


1 comment:

blogresipi.com said...

Terima kasih Noor, atas doa buat arwah nenek saya. Semoga doa kita semua dimakbulkan hendaknya. Amin.

Lama betul saya tak buat ondeh ondeh ni. Bila puasa saja yang teringat nak buat. hehe.. padahal memang sedap buat minum petang ni.