Sunday, April 29, 2012

Bingka labu



Selamat petang dan di hari minggu nie tak ramai yang melekat kat pc sebab masing masing ada agenda bersiar siar. Bagi kita yang memerap kat dalam rumah kena fikirkan apa nak buat pada sebelah petang Biasalah selepas makan tengahari siap kita selalu ingat menu untuk minum petang pulak. Walaupun kami bertiga saja nak makan saya selalu suka buat sendiri sebab untuk mengelakan dari tidur di siang hari.
Jadi petang ini saya telah siapkan bingka labu. Saya jarang membeli labu jika ada yang barsaiz kecil baru lah saya beli. Untuk bingka hari ini saya hanya gunakan sebelah saja buah labu kuning. Hmmmm sangat mudah untuk membuatnya dan cepat.


2 comments:

Amie said...

Sedapnya bingka labu! Memang betultu kalau beli labu pun, saya pilih yang kecil saja sebab kalu beli yang besar tak habis dimakan.

Ayam said...

Amie>> buah labu pulak jika makan banyak nanti angin satu badan...hehe