Wednesday, August 29, 2012

kuih raya 2012


Setelah berhari hari kuih raya pun dah tinggal sedikit baru teringat nak letak entry bab kuih. Tahun ini saya tidak mahu membazir jadi saya hanya sediakan serba satu adunan untuk setiap jenis.  Dan s buat jenis lain untuk di beri pada rumah emak. 
Kesimpulan nya jika habis kuih nie saya akan buatlah ganti dengan kuih lain sejenis dua. Jika tahun tahun lepas kira membazir juga sebab saya kurang gemar makan kuih raya yang di simpan lama .
Tahun ini Alhamdulilah nampaknya kuranglah pembaziran ...hehe jimat kan.  Sedia maklum saya seorang surirumah yang keluar mencari rezeki tu Hb sorang saja...jadi kena jimat cermat lah . Dulu sewaktu saya berkerja ...lain hal cerita la.


Ruang tamu yang sederhana saja....tak bersolek pun sekadar tukar langsir pun dah penat kos nya ehhh....
Kain sofa tak berganti sebab baru setahun je berpindah ke sini .


2 comments:

Mamasya said...

Slmt hari raya Aidilfitri sis Noor.sypun tak buat byk biskut thn ni...nak kurangkan pembaziran sbb anak2pun tak mkn sgt biskut raya yg manis2...

HomeKreation said...

Salam rindu Noor cayang. Adeiii penat raya tak abis lagi ni...hehe. Along satu sekut pun tak sempat nak gentel, last2 semua main tunjuk jer ler....hehe. Selamat Hari raya & Maaf Zahir Batin dari Along.