Saturday, August 11, 2012

Menu Iftar


Assalamualaikum buat kenalan yang datang singgah di sini. Lebih seminggu saya tidak aktif di sini...haha biasalah kan kekadang otak kering dan tak pasti nak catat apa di sini. Lagipun menu iftar kita masak simple dan pada kadar yang kecil. 
Kita sudah semakin hampir menjelang Aidil Fitri...maka banyak persiapan yang perlu di laksanakan. Walaupun secara sederhana tapi kena ada perancangan kan jika tidak ianya akan jadi satu pembaziran.
Setakat ini saya baru saja membuat 5 jenis kukis kesukaan...nanti saya letak gambarnya. Kukis saya agak simple seperti tahun lepas tapi saya mesti kena sediakan biskut makmur lebih sebab ini kukis kegemaran hb dan abah saya.


Mee udang kegemaran semua ..tapi kali ini kita buat cair sikit sebab kita tak letak ubi kentang.
Kari ikan kering masin dengan nenas ...lama juga kita tidak masak sebab jika masak hanya kita sorang saja yang jamah. Tapi tadi hairan juga my yon yon makan dengan berselera...puasa kot.










No comments: