Saturday, October 22, 2011

Pizza telur

Pizza untuk minum petang dah siap. Beres semua kerja hari ini. Teruja melihat dalam rancangan Afc yang memaparkan jenis jenis pizza yang bermacam macam toppingnys. Dalam banyak banyak jenis jenis kita tergoda dengan topping telur . Terliur dan teringin nak merasa kesedapan nya ...kita buat agak agak je.
Doh roti kita guna roti asas buat setengah saja.
Buat seperti biasa pada  saat akhir sebelum bakar tekan kan sedikit pada doh dan pecahkan telur sebiji sebiji pada tempat yang kita suka dan taburkan cheese dan bakar . Setelah pizza masak spry dengan minyak zaiton untuk nampak mengancam hihi kilat kan. Enjoy

Topping
sos pizza - buat sendiri
bawang besar- di potong kiub
1 tsp oreganno
1 tsp rempah pizza
1 biji lada bengala- di potong kiub
1 pkt (300gm) mozarella cheese
sedikit parmesan cheese
3-4 biji telur


2 comments:

Chik Mimi said...

Noor sedap ni kalau dekat kayuh dah beskal nak p makan ,nak tekan minyak tak berani huhuhu bayaq ja lesen tu tiap2 tahun

CitarasaKu said...

Alahai cikmimi kita pun sama gak bayar je lesen tapi orang sebelah yang pandu kalau jauh jauh setakat pergi kedai Hb bagi la tapi jika luar kawasan faham faham je lah.