Monday, October 24, 2011

mee udang zzzt

Dinner semalam ...makan mee udang saja. Actualy plan nak makan chicken chop di Hot Mas tapi apakan daya Hb kena berkerja di waktu itu. So untuk tidak melaparkan diri kita prepare apa makanan yang ada dalam peti doremon tu saja. Ada sebungkus mee kuning, udang ,sayur sawi ,pes cili yang telah tersedia ...itulah rencahnya . Layan....tak ada resepi tau pakai agak agak saja.

untuk pengetahuan....gambar ini di ambil guna kamera olympus biasa je...sebab kita seorang surirumah tak mampu membeli kamera yang besaq tau. En Hb cakap cukuplah tu org lain beli sebab dia cari makan dengan kamera Dslr ok lah. Kita bersyukur sangat dgn barang mampu milik ... comel lote pun ok gak dari tak ada kan....kan.kita tak mampu menghabiskan ratusan rm untuk beli benda tu tapi jika OVEN besar kita Besar hati selalu.

4 comments:

Chik Mimi said...

noor cantik apa pakai camera besa ja
cheq guna lumix yg dah 6 tahun usianya ja
apa2pun kita happykan noor

HomeKreation said...

Salam Noor cayang! Menu sempoi pun nampak sedap juga, yg penting si tukang masak konyang...hehe. ok lah kamera comel pun terang gak ni.

SITI NOARIZAH ARIS said...

Nampak sedap lak mee udang ni w/pun versi campak2..biasanya versi tu yg lebih sedap dr di sukat beria2 sgt...sy pun biasa main campak2 ni pasal nak cpt siap masak sebelum waktu maghrib.

Ayam said...

Cik mimi...ahak betul tu...asalkan kita happy.

Along....tukang masak yang kenyang tapi jgn terlebih kenyang di usia begini mcm mcm penyakit pulak nanti. Gembar terang dgn bantuan editor hihi.

Ct Noorarizah...comel nama awak ....betul tu makanan kena siap sebelum magrib lps sembahyang terus ngap. Lewat makan malam tak bagus kan.