Tuesday, October 4, 2011

Kerabu nangka muda

Menu semalam, baru hari ini dapat post kat sini. Lama juga tak makan makanan berangin nie. Tak selalu saya masak menu begini sebab saya banyak berpantang. Tapi kadang kadang teringin juga saya bedal lepas itu cari ubat.
Kerabu nangka kali ini kurang menjadi aha .nak tahu apa sebabnya......saya pun tak pasti. Sebenarnya saya dah rebus nangka ini sangat lama dan sebelum di rebus saya hiris kecil kecil namun setelah agak 45 min merebus nampak macam dah lembut. Maka setelah di tos kan saya terus mencampurkan segala sambal dan selengkapnya. Tapi aahhh pabila makan sesenduk rasa nangka tu agak liat. Alangkah kecewa nya hati saya yang teringin nak makan. Namun sambal dan kerang telah mengubat kekecewaan hati saya .
Ummm makan juga kerabu tanpa nangka. Entah bila pula saya dapat membuat lagi .


Pagi ini sarapan saya adalah maggi SaJi pek soto. First time namapk pek maggi jenama ini dan mencuba rasa. Agak tidak hampa sedap juga setelah di campur dengan bebola ayamas dan telur half cooked dengan scawan nescafe panas menceriakan hari yang gerimis pagi.

No comments: