Saturday, January 5, 2013

Bila dah boring sangat


Lama juga kita tak bersantai tanpa apa apa urusan selalunya jika ke pasaraya pasti ada sebab tertentu untuk kesana. Tapi semalam kita terasa sangat bosan dan tak terasa nak buat apa apa pun. Entah sebab apa..la rasa macam nak jalan jalan cuci mata . Nak ke Penang ...hb kerja pulak maka tempat yang paling dekat dengan kawasan rumah adalah Amanjaya Mall yang baru di buka awal bulan lepas. Emmm kedai kedai barangan banyak lah juga tapi saya paling suka kawasan mall yang terbuka untuk bermain bowling. Sebelum nie ada lah dua tempat di sini seperti Park Avenue Bowl dan Centre Square. Saya kurang gemar membiarkan anak saya kesana situ sebab terdapat budak budak bawah umur berpeleseran dengan tanpa rasa segan atau malu bila orang yang lebih dewasa berada di situ. Kita pula yang kena berundur....nak tegur isshhh nanti dia marah kita balik, 
So sebagai ibu saya selalu berpesan pada anak supaya menjaga etika kelakuan dan keluar menemani mereka jika anak nak main...saya pun turut serta atau duduk tepi saja biarlah dia bermain dengan kengkawan. Setelah game tamat ...makan makan dan terus pulang. 
Budak remaja di usia begini bagi saya lah....kena di bantu jika mencapai usia 18 tahun mungkin dah pandai bertindak dengan baik. Apapun saya tak berani juga nak bercakap lebih sebab kita pun tak pasti hanya berserah pada Allah saja dan kita hanya berdoa yang terbaik untuk anak kan.


Singgah makan di Kopitan Cafe...nampak kesemua pekerja nya budak melayu . Keadaan dalam kedai agak memuaskan dan bersih sert


No comments: