Tuesday, May 15, 2012

Triffle


Alkisah pembuatan triffle yang tidak di rancang ini. Asalnya idea membuat rolls cake yang tidak menjadi.Lantaran bila di gulong ianya merekah maka terasa sayang sekali. Lantas bertukar arah menjadi triffle pulak. Alahai sayang sekali nanti rolls kek tu kita buat lain kali saja. Next time kena perlahan pembakaran pada saat akhir supaya ianya tidak kering dan mudah di gulong.
Berbalik pada triffle kes emergency nie saya campurkan saja pada kek kek yang telah retak dalam bowl berkaki sexy tu curahkan air lebihan dari buah buah dalam tin. dan sediakan kastad yang manja manja tu di masak dan di curahkan pada lapisan buah buah dalam tin.
Lapisi sekali lagi dengan buah lebihan dan kastad serta di bekukan sebentar.
Pastu nampak macam tak berseri maka tambahkan jelly berwarna merah...hehe nampak bersinar kembali ceria untuk di nikmati. Sesuai sangat bila tekak tengah kering dek mentari panas di tengahari .

1 comment:

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam dear.. wahhh kecur tengok trifle tu bukan main berseri lagi.. dah lama tak buat... ada baki kek kat fridge ingat kalau rajin nak juga ler hehee.. kalau rajin.. sekarang ni memang malas..

Apa pun kecur tak sudah dah ni.. pulak musim panas.. sesudu trifle... wahhh segarrr gituuu