Thursday, May 10, 2012

Sambal gesek buah bacang


Inilah pertama kali nya kita buat sambal nie. Selalunya jenis jenis sambal biasa je. Sebenarnya Hb bawa pulang dua biji buah bacang. Saya sebenarnya kurang senang dengan bau dari buah bacang ini...sakit hidung nasib baiklah dua biji saja. 
Hb memang tahu kita tak makan buah nie tapi dia cakap buah nie ketua atasan dia beri tak kan cakap tak mahu nanti nampak macam sombong pulak.  Jadi projek untuk menghabiskan saya pun cuba saja ...pakai agak agak saja sebab dulu dulu pernah lihat emak tumbuk dengan lesung batu tapi saya terus blend haha.

Hb makan dan dia cakap ok saja. Tapi saya rasa jika di tumbuk mesti lebih sedap tapi saya tak mampu nak tahan bau nya. Lain kali saya tumbuk kena ada penutup hidung ok .

4 comments:

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam.. wahh pagi-pagi dah nampak sambal gesek... terus kecurrr... tak tahan... calit sikit... *guna sudu* hehehhh

Chah said...

uih tk suka ke bau dia? sedap toooo!!!..saya suke sambal gesek ni..esp kalau betul2 tumbuk dlm lesung, pastu pijar dua2 tgn sbb terpercik cili...tp bila dah makan...ilang semua kesakitan itewww...perghhhh!!!!

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

sALAM nOOR...Dengar aje akak dah melelh air liur...sedap ni gandingkan dengan masak lomak...

rahel said...

Tengok tajuk pun dah kecur..belum lagi makan..