Tuesday, May 22, 2012

Grill Ayam Sos Ladahitam


Menu makan malam semalam . Selalunya kita makan kat luar saja...hehe senangkan . Memanglah tak susah nak membuatnya tapi adakala sedap dan ada kalanya tidak seperti yang kita harapkan. Biasalah kan...makan steak kat cafe lagi best cume kena extrakan dollar nya saja.
Alkisah nya plan asal hendak buat chicken chop tapi saat akhir kena tukar nasib baik ianya lebih kurang saja persediaan bahan. Bahan utama untuk salutan ayam iaitu breadcrumb dah habis stok....yang beli la jika nak buat serbuk roti sendiri memang boleh tapi nak kena bakar pulak roti bagi kering dan blend.....hehe lambatlah pulak, yang senang kita tukar version saja.
Apapun habis juga akhirnya walaupun kuah sos nya kurang sikit.
Memandangkan resepi nie kurang menyerlah kesedapan nya ,saya rasa tak nak letaklah sumber resepi nanti kecil hati pulak tuan punya resepi ataupun mungkin juga saya telah merosakan resepi ini. Apapun ayam nya rasa sedap yang fail tu adalah sos blackpepper nya  rasa kurang sikit dari kebiasaan . Mashed potato sedap sekali sebab saya letakan butter tatura yang lemak dan sedikit kemasinan.


Hehe begini saja...takada lah hirisan tomato dan seangkatan nya sebab saya selalu letak tepi saja jika makan di kedai jadi pinggan saya tak ada seni persembahan ...kosong. Cun cun untuk makan dan kenyang saja.

3 comments:

Chik Mimi said...

nyum nyum sedapnya noor ada lagi dak ni?

Qasey Honey said...

wah sedapnya...fav ni...nyum2

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

kat umah ni klu anak balik bercuti br rajim masak2 menggunakn ayam ni.
Sikit lg nk cuti sekolah,.mmg stok ayam wajib ada :D