Friday, October 25, 2013

bubur pulut hitam


Selamat petang Jumaat....sambil melayani Budget pembentangan 2014 kita siap kan waktu tengahari tadi bubur pulut hitam. Agak lama juga tak menikmati bubur pulut hitam . Di rumah jika memasak makanan jenis bubur nie hanya saya seorang lah yang perlu menghabiskan sebab ahli di rumah tak suka makan. Mereka gemar kan mamakan jenis goreng,pastry dan pasta. 
Jadi saya buat segengam pulut dah cukup . 
Sambil menikmati bubur ...sambil menjeling nonton budget tiba tiba dengar haha gula akan di hapuskan subsidi hehe Pm cakap kurang kan gula manis kan dengan senyuman.  Hehe senyuman pasti tawar kan bila minum di kedai mamak pasti tersentap dengan harga mereka. Dirumah gula selalunya saya beli 4 kilo saja dah cukup adakala saya hanya guna 2-3 kilo saja. Tapi jika saya membaking lebih dari sepatut maka 4 kilo tu tak cukup lah.

Saya tak letak resepi sebab sekarang nie terdapat banyak resepi hehe goggle saja lagipun bubur nie senang di sediakan. 


No comments: