Wednesday, December 18, 2013

Catatan bersambung

Rentetan cerita semalam beberapa keping gambar di abadikan disini . Perubahan demi pembagunan tapi di kawasan ini masih sama. Deretan rumah serta kedai masih seperti dulu. Jika dulu Arwah ibu selalu saja membali barangan runcit dari kedai mamak Islam emm tak salah saya...Mamak Farook da adiknya Kasim dulu satu sekolah rendah dulu. Tapi bila ke sekolah menegah masing masing membawa haluan ...kita sekolah perempuan saja.
Kelihatan rumah kawan sekolah rendah Fatimah namanya . Warna bangunan masih sama biru kali terakhirnya juga warna biru .
Stall mee goreng mamak Ali saja bertukar tempat. Dulunya hanya berkereta sorong tapi sekarang telah masuk di deretan kedai runcit. Setiap kali ke daerah ini sudah pasti saya kan ajak Hb makan mee goreng Ali .

 Dulu kita tunggu bas Sri Negara sebelah tembok penjara hehe jika panas tunggu bawah pokok .
 Gurney drive seawal pagi biasanya jika abah tidak berkerja kami akan berjogging dari pemulaan keluar rumah sampai lah kesini dan waktu berjalan pulang kami akan singgah minum teh tarik susu lembu asli .
Sekarang dah banyak berbeza dengan bangunan yang tinggi kepunyaan orang kaya raya. Macam kami memang tak mampu dalam mimpi pun tak mungkin so jangan mimpi sewa untuk semalam mungkin boleh kot.





No comments: