Monday, November 4, 2013

mee udang



Hari ini sudah masuk bulan Nov dan ini merupakan update pertama dari saya . Update tertunggak juga ....beberapa hari ini saya menjadi agak malas . Hehe dah berginjak umur alahai terasa malas betul tapi hari ini alhamdulilah saya sudah keluar dari zon malas.
Mee udang banyak resepi dalam sepuluh jenis saya suka yang jenis kuahnya yang cair dan tidak pekat, Pedas tapi tidak sepedas kena cari air setelah makan haha so kira mild saja. Entri saya sebelum nie pun dah ada dua tiga versi tapi saya kan guna resepi yang kuah cair saja sebab tekak saya suka dan family pun nampak tak kisah sangat.
Selalunya mee kuah kabanyakan mee di celur dahulu tapi tidak suka jika mee di celur maka saya basuh mee dan kemudian nya saya goreng dengan sedikit minyak dengan bawang putih.. Sesuai di buat begini untuk mengelakan daripada perut kita kembung dan jika buat secara banyak jika tidak habis kita boleh simpan dan goreng semula menjadi mee goreng ...jadi tidak lah membazir makanan tersebut.



No comments: