Monday, August 12, 2013

chiffon custart pembuka lembaran


Walaupun dah masuk hari ke 5 Shawal masih terasa meriah di kampung kampung . Bagi kami yang tiada kampung memang tak best pon apatah lagi bila kita telah kehilangan salah seorang dari orang tua kita . Terasa sayu hati tapi inilah realiti kehidupan . ..yang pergi tak akan kembali . Jadi pada Abah saja yang kami berhimpun pada shawal ini di sbj jaya. 
Sebagai pembuka hidangan saya buatkan kek yang penuh ceria ini . Saya telah berkali kali membuat kek ini dengan tidak jemu jemu. Nampak ceria kan bila hati gundah gulana ....hehe .
Saya suka kastad yang ada di atas kek itu ....note ...saya telah kurangkan kandungan gula pada kek so bila makan kek tu mesti kena makan dengan kastad jika letak tepi maka tak manis lah kek tu ...tawar sikit. Apapun ianya jadi sesuai untuk orang yang tak suka manis manis macam saya . Berjaga sebelum kena . 
Edisi cookies raya akan menyusul kemudian ...tak sempat lagipun cookies saya sikit jer tahun ini dah saya hanya buat yang family suka makan je ...nampak tak menarik sangat .


Resepi boleh refer pada entry lama.

No comments: