Sunday, July 28, 2013

Nasi hujan panas & ayam tandoori

Alhamdulilah baru pagi ini dapat membuka blog catatan masakan. Keletihan berpuasa tidak juga cuma masa untuk di kongsi di sini terlalu sedikit. Tapi di pagi ini agak lega sedikit sementara tunggu butter ku dalam temp rendah maka dapat lah kita mengemak kini apa yang tertinggal. 
Ini menu ulangan yang sering kita masak pada waktu berbuka . Jika nasi putih anak saya rasa macam tak best saja tapi bila saya masak nasi jenis berperisa macam nie laju saja makan. Apapun untuk bersahur nasi jenis nie kurang sesuai sebab takut dahaga air pada waktu siang kan.
Sebelum nie semua nasi dah round up nasi jagung,nasi kacang nasi minyak,nasi beraini,nasi lemak dan hari nie nasi hujan panas  pulak .
Lauk pun dah dua tiga kali round out kali keberapa ...dah lupa sebab tak catat harian di sini...alahai sebab masa terlalu cepat itu ini nak di buat. 
Resepi saya tak letak sebab dah ada sebelum ini. Dan hari ini saya baru nak memulakan proses membuat cookies raya pulak. Cadang nak buat 4-5 jenis je tapi tengoklah jika rajin....setiap cookies hanya satu bancuhan last last jadi berderet derat botol pulak.

Ayam tandoori sebelum di grill dalam oven . Warnanya merah garang gitu ....tapi jangan bimbang tak pedas. Saya buat 3 portion saja....sorang satu macam yang di jual di kedai mamak. Hehe rasa seronok sangat bila hidang je dah habis ...jadi tak membazirkan .


2 comments:

Unknown said...

Salam. Sama dgn anak kakpb, suka sgt nasi yg berkaler, selera dia makan bertambah. Masalahnya, ibu dia nak kurangkan nasi, bila dah masak lauk mcm ni, takkan nak tengok ye tak?
Kakpb belum pernah buat ayam tandori, teringin juga satu hari nanti.

rahel said...

Salam....
Gandingan nasi ujan panas n ayam tandori memang meletops.....confirm makan nasi bayak la...