Wednesday, July 3, 2013

kuih lapis


Asalamualaikum di petang hari rabu. Petang ini cuaca nampak mendung tapi tidak hujan hanya berangin saja.
Projek kecil di dapur saya hari nie adalah kuih lapis saja.
Saya buat pada kadar setengah adunan saja. Jadikan untuk kami bertiga makan di petang hari.
Senang dan cepat jadi dengan mengunakan resepi Asnidar ini. Terima kasih pada Asnidar resepi ini menjadikan saya lebih baik lagi di dapur .

Saya letakan resepi beliau di sini .

Kuih lapis.
Asnidar Nursamsi

 11/2 cwn t/gandum
 1/2Cwn t /jagung
 1Cwn gula
 1Kotak santan (200ml)
 3cwn air
 Secubit garam
 Warna merah

 Gaulkn semua, tapis. Buat dua bahagian. Satu merh, satu putih. Buat selapis. Kukus 5mnt..dn seterusnya. Satu adunan dapat 25bj.






2 comments:

Mamasya said...

Aslmkum k.Noor
senang kukus kuih lapis dlm bekas kecil gini...tak susah nak potong.
nampak ayam tandoori kat bawah itu....nampak sedapp sekali.

Noor Yusoff said...

wasalam Mamasya...comel kan bila di buat gini nanti boleh bawa bekal pergi surau senang nak letak dalam dulang hehe tak payah potong. Akak ambil nie dari ASnidar f/b yang sgt kreatif . Ayam tandoori tu resepi chef kolej komuniti ...cuba lah mmg sedap.