Wednesday, September 12, 2012

daging salai goreng kunyit


 Bulan yang agak sibuk sedikit dari biasa sebab membantu Yonyon mengulangkaji pelajaran menjelang Pmr yang tak berapa hari saja lagi. Selepas raya lalu memang kena turut serta agar dia dapat meyediakan diri di saat akhir menjelang exam . Budak budak sekarang jika kita tidak pantau lain pulak yang akan di buatnya....sedangkalan sekarang untuk mencari ilmu semuanya ada di depan mata...goggle sana sini dah ada rujukan berbanding waktu kita dahulu kena dapatkan nota dengan hasil carian sendiri. 
Inilah kelebihan zaman sekarang berbanding dulu. Tapi keburukan tetap ada sebab senang dapat maka senang lupa ....

Daging ini telah di salai dulu sebelum di buat goreng begini. Mula ingat nak buat masak lemak pun sedap tapi di sebabkan bahan utama iaitu kunyit hidup dah habis stok so terpaksa tukar ke menu lain. Saya tak letak resepi la...hehe simple sangat kan.





4 comments:

Chik Mimi said...

sedapnya noor posa2 ni dgg goreng pun sedap heheheeh ,makan dengan nasi suam + sambai velacan sangatla sedapnyaaaa

rahel said...

Skali skala masak daging salai memang best..ada aroma yang tersendiri...boleh bertambah nasi kat pinggan..

CitarasaKu said...

CikMimi >>> betul tu lagilah laju makan nasi sedar sedar hehe kena jogging pulak...terlebih sudah. Tapi tak pa cikmi puasa.

Rahel > dulu akak jarang dapat makan daging salai tapi sejak kebelakangan ini terasa sedap pulak aroma daging yang telah di salai apalagi jika masak kari daging salai atau lemak pun sedak gak.

QasehnyaRania said...

dapnya..salam kenal dan follow sini juga =)