Friday, April 25, 2014

mee kari simple


Petang tadi teringin nak makan mee kari . Perasaan teringin tu sebab dua hari lepas saya makan di warung awal pagi waktu menghantar anak ke sekolah. Eemm sangat sedap dan terasa pulak nak makan tapi kakak tu hanya jual waktu pagi saja. Petang tak buka bisnes ..tempat lain ada jual tapi tak lah sesedap di warung pagi . Di sebabkan ada mee dan beberapa ramuan telah ada maka saya sendiri nak cuba buat manalah tahu ok kan ...apapun dah lama saya tidak masak mee kari ..sebab ketiadaan kerang dan udang.
Tapi tak apalah biarlah simple guna apa yang ada dari peti doremon saya ...Ada ayam segar,daun pudina ,halia , takua mee,daun bawang,cili merah dah hampir kesemua bahan dah kecuali kerang dan udang. Boleh lah sabab saya yang nak makan sangat.
Alhamdulilah seperti gambar di atas ...itu je yang saya mampu hasilkan . Anak saya makan bertambah cakap sedap mama hehe akhirnya habis juga ...syukur rezeki Allah hari ini.
OK di sebabkan resepi nya saya tukar sana sini ikut suka hati maka saya tak letak lah resepi asalnya nanti empunya resepi marah kat saya pulak . 


1 comment:

MamaFaMi said...

Salaam Kak Noor...

Kita datang ni. Nak semangkuk mi kari boleh? :D