Friday, April 18, 2014

bihun singapore

Untuk makan maony Ylam petang tadi saya sediakan bihun singapore. Rasanya dah agak lama juga lah saya tidak mengoreng bihun atau mee di rumah . Sejak akhir akhir nie saya beli saja dari gerai. Tapi petang ini di sebabkan En,Hb letih berkerja maka saya perlu buat sesuatu selain dari makan nasi. Makan malam sekarang jarang dah nak makan nasi entah kenapa mungkin faktor usia kot . Orang cakap bila usia meningkat selera kita berbeza. Tapi for my Yonyon ...dia agak senang makan tidak terlalu cerewet apapun asal mengeyangkan dia tak komen.

Resepi bihun Singapore nie agak senang dan simple saya ceduk je dari MyResepi tapi saya tambahkan udang kering waktu menumbuk lada hitam bersama bawang putih. Bila ada udang kering ...garam kena jaga takut termasin pulak. Jika ada sotong kering yang di rendam dan di carik carik lagi best ....tapi itu saja yang ada ....hasilnya sedap juga.



3 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

KLu kat rumah atie msk meehoon singapore ni..tak bape 'jalan'..diaorg suka yg merah2..pedas2 gitu :D

Noor Yusoff said...

hehe sama lah kat rumah saya tapi di sebabkan saya tak masak benda lain kena lah ahli ahli rumah makan juga sebab lapar ...tapi siap pesan lain kali buat yang merah punyer lah mama yang nie ...tak dak kick . Saya cakap kena cuba makan gak sebab selalunya bihun nie dalam bulan puasa org makan sebab perut tak ragam .

ChoQbaDak said...

Pernah skali msk bihun spore tp en.somi complen xsedap.terus xbuat dah.huhuu..:(

JommSihatDanCantik.blogspot