Saturday, August 29, 2015

Trifle


Puding trifle di kala panas membahang di luar rumah terasa tekak kering sangat . Disebabkan ada lebihan kek coklat basak maka saya pun guna saja apa yang terlebih itu untuk di jadikan base trifle. Apapun jika ikut resepi original ...base trifle selalu guna sponge rolls yang gebu bersama jem . Apapun saya modified dengan apa yang ada untuk penjimatan hehe . Disebab kek basah itu tidak mempunyai kelembaban yang berat maka saya titiskan air dari cocktail sirap diatas pemukaan kek dan saya tambahkan sedikit jem strawberry dan simpan sebentar dalam petisejuk sambil saya ambil masa dalam menyediakan kastad. Saya suka pada kastad yang bersifat gedik gitu tak keras . Setelah tuang kastad barulah saya letakan buah buahan cocktail di atas sebelum saya letakan jelly yang gedik juga ...aaii semuanya gedik gedik jika keras tak sedap . Apapun trifle satu manisan yang sangat menawan jika di buat dalam bowl yang besar tu ..apakan daya kat rumah tak beli lagi bowl itu serta kabinet rumah pun dah sarat dengan periuk mangkok dah tak muat nak sorok . Tunggulah bila ada rezek beli almari baru dapatlah merasa buat dalam bowl untuk sekarang ini saya buat dalam bekal pakai buang . 



No comments: