Tuesday, August 25, 2015

kastad dalam labu


Projek petang hari pulak sebab hari ini agak free sangat .Jadi untuk mengelakan diri dari nonton tv saya perlu buat sesuatu untuk di makan .
Buah labu kuning ini dah 3 hari saya beli dan terfkir nak buat apa dengan labu halnya saya teringin hendak makan lepat labu tapi kawasan rumah saya tiada pokok pisang ..jika nak hendak daun pisang kenalah keluar ke tesco itu pun adakala jual atau habis. Puding labu dah cuba bingka labu pun sudah ..pastri labu eemm manis sangat so kita cuba buat kastad dalam labu pulak, Dah lama juga lah tak buat benda nie sebab di rumah kami hanya saya saja yang makan ..ahli lain tak makan. Jenuh saya nak habiskan sebiji labu .

Resepi yang mudah dan ringkas cuma perlu korek dalaman buah labu agar kastad yang terhasil nanti nampak cantik.

Bahan-bahan ( 4 orang )

1 biji labu saiz kecil
4 biji telur
250ml santan
gula secukup rasa …nak guna gula melaka pun ok
sedikit garam
Cara-cara

1. kisar telur, santan dan gula hingga berbuih. biarkan seketika sehingga buih tadi turun
labu dibelah dua dan keluarkan isinya ( buang yang ada biji saja )
masukkan bahan kisar dalam mangkuk labu (belahan buah labu) hingga penuh. kukus hingga masak
sejukkan dalam peti ais, barulah dipotong untuk dihidangkan.


No comments: