Tuesday, January 28, 2014

pie daging


 Pie menjadi pilihan di petang hari . Setiap petang pasti ada sesuatu untuk di jamah walaupun dalam kuantiti sedikit almaklum kami bertiga saja.
Bila kita sudah lama berblog adakala kita terasa kebosanan dan adakala resepi yang hampir sama maka mula lah rasa malas. Tapi bila di ingatkan kenapa saya mula berblog ....tujuan nya maka terasa hilanglah perasaan itu. Adakala bila terbaca status itu ini meletakan makanan menunjukan rasa riak ,sombong ,nak tunjuk pada orang yang tidak berkemampuan selalu saja membantut hasrat ingin terus di sini , apapun bergantung kepada niat sebenar saya. Saya masih di sini sebab saya menjadikan laman ini sebagai catatan untuk anak serta keluarga saya.

Bercerita mengenai pie daging saya mengunakan pastry puff sejukbeku . Manakala intinya saya mengunakan daging cincang yang saya perap dan goreng sehingga masak.
Lapiskan puff pastri di dalam aluminium foil dan letakan inti yang kita suka. Nampak rustic je jenis nie cepat dan senang di sedikan . Intinya pulak kita boleh sesuaikan dengan citarasa kita .

1 comment:

sabar dubai said...

wow ni mudah ni nk try laa nnti