Tuesday, September 27, 2016

Butter bun



Projek dua tiga hari lepas  sewaktu abah saya berada di rumah. Hehe agak busy sikit nak mengupdate blog. Hari ini terasa ada kelonggaran masa baru dapat menaip .
Ok ...saya peminat roti juga kiranya bermacam jenis roti yang telah saya cuba . Nie jenis campur semua dan uli dengan senduk kayu saja sebab doh dia tersangat lah lembik serta melekat. 
Sesudah doh terbentuk saya taburkan sedikit tepung pada tangan dan bulatkan adunan utk di perap selama satu jam . Proses yang biasa dalam pembuatan roti.

Bila dah satu jam doh mmg mengembang sepenuhnya. Alhamdulillah terus saya membulatkan adunan dan letakan pada muddin tin bersaiz besar ...senang kan dapat bun yang comel dan saiz yang sama.
Biarkan sebentar dan bakar setelah masak . keluarkan dan sapu dengan susu ...tadaaa jadilah


Selebhnya saya nak makan baru saya letakan hirisan daging yang di goreng bersama sos baebeku yang enak . Lapiskan dg sedikit butter salad dan hirisan daging serta bawang untuk rasa cruncy sikit.Akhir sedikit mayonis dan cili ..soap untuk ngapp

1 comment:

Susan said...

This is a great inspiring article.I am pretty much pleased with your good work.You put really very helpful information. Keep it up. Keep blogging. Looking to reading your next post. The Sims 4's newest expansion, Realm of Magic, brings a lot to the game, including a new occult Sim, a magical realm with a Hogwarts style ... sims 4 news